Veelgestelde vragen CultuurBus Flevoland

We geven graag antwoord op je vragen over de CultuurBus Flevoland. Staat jouw vraag er niet tussen? Stuur je vraag naar info@cultuureducatieflevoland.nl en we staan je graag te woord.

  • Wanneer heb ik recht op gratis busvervoer van CultuurPlus?

    Iedere deelnemende school aan CultuurPlus kan kosteloos gebruik maken van één busrit (50 personen) per schooljaar voor een culturele CultuurPlus excursie binnen Flevoland.

  • Ik wil voor onze school een bus boeken, hoe gaat dit in zijn werk?

    De school plant de excursie met de aanbieder hiervan zodat datum en tijdstip vastliggen. Vervolgens kun je via het aanvraagformulier een bus aanvragen.  
    Een boekingsbevestiging volgt doorgaans binnen 2 weken via de mail.

  • Tot hoever voor de geplande excursie datum kan ik een bus aanvraag doen?

    Je kunt tot vier weken voor de geplande excursie een aanvraag indienen. Lukt het niet om de aanvraag vier weken voor de geplande excursie in te dienen? Neem dan contact op met Nienke de Jong van FleCk om de mogelijkheden te bespreken.

  • Hoeveel leerlingen passen er in één bus?

    Er passen in totaal 50 passagiers in één bus, dat is inclusief begeleiders.

  • We willen dezelfde excursie met meerdere gelijke groepen uitvoeren die niet allemaal in 1 bus passen. Wat zijn de mogelijkheden?

    Wanneer er meerdere leerlingen naar dezelfde excursie gaan die niet allemaal in één 50-persoonsbus passen kan FleCk de extra benodigde bussen ook voor jullie boeken. 
    De kosten voor deze extra bussen zijn dan voor rekening van de school. Omdat CultuurPlus scherpe prijsafspraken heeft kunnen maken met de vervoerder zullen de ritten goedkoper zijn dan standaard. FleCk stuurt na de excursie een factuur naar de school. 
    Wil je hiervan gebruik maken? Neem dan contact op met Nienke de Jong van FleCk. 

  • Onze geplande activiteit waarbij we gebruik maken van busvervoer is gewijzigd, wat moet ik doen?

    Zijn er wijzigingen in het busvervoer nodig voorafgaand aan de excursie? Geef deze dan zo spoedig mogelijk door aan FleCk. Dit kan tot uiterlijk twee weken voor de geplande rit. 

    Bij annulering van een busrit na 48 uur voor de geplande busrit volgt een overleg met de busmaatschappij over de consequenties en de eventuele mogelijkheden voor verplaatsing. 

  • Ik heb een dringende vraag op de dag van de excursie, wat kan ik doen?

    Tijdens de dag van de excursie heb je als school zelf de organisatie rondom het busvervoer in handen. In geval van wijzigingen of calamiteiten op de dag van excursie neem je zelf contact op met de busmaatschappij.  Verdere informatie en contactgegevens van de busmaatschappij ontvang je op de boekingsbevestiging.